Anadolu Sigorta’dan Ezberleri Bozan Yepyeni Bir Ürün...
Bireysel Siber Güvenlik Sigortası
Dijital dünyadaki gelişmeler, beklentiler ve riskler, sigortalılarla sadece tahsilat ve hasar gibi belirli durumlarda iletişime geçen klasik sigortacılık ürünleri ile yetinmeyip, hasar olmadan ve risk gerçekleşmeden de her an bilgi veren ve hizmet sunan farklı ürünler yaratmayı gerektiriyor. Bu gelişmeleri ve ihtiyaçları dikkate alarak yaptığımız piyasa araştırmaları sonrasında bireysel segment müşterilerimizin karşılaşabileceği veri sızıntıları ve ihlalleri ile bunların yaratabileceği potansiyel zararlara karşı yenilikçi bir koruma ve hizmet paketi sunan yeni bireysel ürünümüz "Bireysel Siber Güvenlik Sigortası"nı duyurmaktan memnuniyet duyuyoruz.
31 Ekim 2017 tarihi itibariyle yürürlüğe alınan yeni ürünümüze ilişkin teminatlar ve detayları aşağıda sıralanmaktadır.
Anadolu Siber Güvenlik Hizmeti:
Bu hizmet müşteriye sms ile iletilecek web sitesi üzerinden online olarak sağlanmaktadır. Hizmet kapsamında "Dark Web" ve "Deep Web" tabir edilen ve daha çok siber suçlara esas bilgilerin satıldığı ve paylaşıldığı yasadışı ortamlardaki tüm veriler düzenli olarak taranıp analiz edilerek, sigortalının rızası dışında kullanım riski varsa derhal uyarılması sağlanacaktır. Bunun dışında poliçe dönemi içinde sigortalılara gönderilecek olan periyodik raporlarla güncel risk analizi yapılacak ve ilgili verileri koruma amaçlı aksiyon planları sunulacaktır. Sigortalılarımızın söz konusu teminattan yararlanabilmesi için şirketimize en güncel e-posta adresi ile cep telefonu bilgilerini iletmiş olmaları gerekmektedir.
Teminat kapsamında "Dark Web" ve "Deep Web" üzerinden poliçe süresinde ve 7/24 poliçe izlenebilen kişisel veriler aşağıdadır
• 10 adede kadar banka veya kredi kartı numarası,
• 10 adede kadar banka hesap numarası,
• 10 adede kadar e-posta adresi,
• 10 adede kadar telefon numarası,
• 1 adet TC pasaport numarası,
• 1 adet Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası,
• 1 tane ehliyet numarası
Bu hizmetimiz temel olarak aşağıdaki iki bölümden oluşmaktadır.
• Geçmişe Yönelik Veri Kontrolü (Historical Check) – Sigortalılarımız, kendi rızaları ile izlenmesini ve kontrolünü istedikleri kişisel verilerini platforma kaydettiğinde, bu veriler "Dark Web" ve "Deep Web" üzerinde veri tacirlerinin ticaretine konu olabilecek alanlarda sorgulanacak, sigortalının ilk veri kayıt işlemi sonrasında platforma eklediği yeni verileri de bu kontrole dâhil edilecektir. Bu veriler aylık ve periyodik olarak sigortalılarımız ile paylaşılacaktır.
• Sürekli İzleme (Ongoing Monitoring) – Sigortalılarımızın kendi rızaları ile izlenmesini istedikleri kişisel verilerin tümü, poliçe süresi boyunca ve 7/24 "Dark Web"ve "Deep Web" üzerinde taranarak sürekli sorgulanacaktır. Kayıt edilmiş ve takibi istenmiş herhangi bir verinin tehlike altında olduğu tespit edildiğinde bu durum sigortalıya derhal SMS ve/veya E-posta kanalları ile haber verilecektir. Ayrıca, sigortalılara tavsiye niteliğinde bir önlem/aksiyon planı sunacaktır.
Hukuki Danışma Çağrı Merkezi Hizmeti:
Siber güvenlik konusunda bir anlaşmazlık durumunda, sigortalının hak ve yükümlülükleri konusunda bilgilendirme.
Kimlik Hırsızlığı:
Sigortalıya ait kimlik (posta adresi, telefon numarası, nüfus cüzdanı, pasaportu, sürücü ehliyeti, sigortalıya ait taşıtın tescil belgesi, banka bilgileri) ve kimlik doğrulama (kullanıcı adları, şifreler, e-posta adresleri, parmak izleri) bilgilerinin üçüncü kişiler tarafından Sigortalı'ya zarar verecek şekilde dolandırıcılık amaçlı izinsiz kullanılması durumunda gerekiyorsa;
• Anlaşmazlığı gidermek adına uzman danışmanlığı,
• Oluşabilecek hukuki süreç ile ilgili olarak, Sigortalının menfaatlerinin yargı önünde savunulmasının üstlenilmesi.
Online Saygınlığa Zarar Verilmesi:
Sigortalının online itibarına zarar verecek bir fotoğraf, belge ya da web sitesi veya blogda yayınlanan bir açıklamayı kullanarak Sigortalıyı karalamak, aşağılamak ya da yasadışı ifşa etmek durumunda gerekiyorsa;
• Anlaşmazlığı gidermek adına uzman danışmanlığı,
• Oluşabilecek hukuki süreç ile ilgili olarak, Sigortalının menfaatlerinin yargı önünde savunulmasının üstlenilmesi.
Online Alışveriş Anlaşmazlıkları:
Sigortalının Türkiye sınırlarında faaliyet gösteren online ticaret yapan sitelerden aldığı; yeni (kullanılmamış), vergi dahil 150 TL ile 6.000 TL arasında değere sahip ve nakledilebilir ürünlerin bozuk, eksik veya kusurlu şekilde teslim edilmiş olması durumundan sonra ortaya çıkabilecek;
• Anlaşmazlığı gidermek adına gerekiyorsa uzman danışmanlığı.
• Oluşabilecek hukuki süreç ile ilgili olarak, Sigortalının menfaatlerinin yargı önünde savunulmasının üstlenilmesi.
Ödeme Araçlarının Çalınması ya da Hileli Kullanımı:
Sigortalının ödeme araçlarının (banka kartları, kredi kartları, seyahat çekleri hariç olmak üzere çekler) çalınması ya da hileli kullanımı sonucu ortaya çıkabilecek;
• Anlaşmazlığı gidermek adına gerekiyorsa uzman danışmanlığı.
• Oluşabilecek hukuki süreç ile ilgili olarak, Sigortalının menfaatlerinin yargı önünde savunulmasının üstlenilmesi.
*Hukuki Danışma Çağrı Merkezi, Kimlik Hırsızlığı, Online Saygınlığa Zarar Verilmesi, Online Alışveriş Anlaşmazlıkları, Ödeme Araçlarının Çalınması ya da Hileli Kullanımı hizmetlerinden yılda bir kez faydalanılabilmektedir. Bu hizmetler kapsamında sigortalıya ayrıca bir hasar tazminatı ödemesi yapılmayacaktır.
31 Ekim 2017 itibariyle yürürlüğe alınan ve büyük ilgi gören Bireysel Siber Güvenlik Sigortası ürünümüzün sunduğu koruma ve hizmet paketini, siz sigortalılarımızdan gelen geri bildirimler çerçevesinde yeni teminatlar ve hizmetler ekleyerek yeniledik.
Ürünümüze 03 Nisan 2018 tarihi itibariyle eklenen yeni teminat ve hizmetin detayları aşağıda sıralanmaktadır.
1. Kişisel Şifre Çalınması Teminatı
Bu teminat çerçevesinde sigortalılarımızın banka internet şubesi, diğer finansal kurumlara ait internet hesapları, kredi veya banka kartları ve mobil bankacılık hesaplarına ulaşmak için kullanmakta oldukları kişisel şifrelerinin teknolojik yöntemlerle çalınması veya "ödül kazandınız" gibi ifadelerle telefonda/sosyal medya üzerinde rızaları dahilinde öğrenilmesi ve söz konusu şifreler kullanılarak yapılacak internet alışverişleri veya sigortalılarımızın banka hesabından para çekilmesi ve benzeri durumlarda ilgili banka veya finansal kurum tarafından karşılanmayan ekonomik kayıplar, talep başına ve poliçe süresince toplam 2.000 TL limit çerçevesinde tazmin edilmektedir.
2.Bilgisayar Asistans Hizmeti
Kişisel bilgisayarlarında (Masaüstü bilgisayar, Laptop) yaşayacakları her türlü teknik sorunun çözümü için 0850 744 0 744 numaralı telefon hattımızın ilgili menü adımlarından bize ulaşan sigortalılarımıza kişisel bilgisayar teknik destek hizmeti sağlanacaktır.